Hopp over overskriften og gå videre.

Shoppe favoritter & bestselgere på BLACK FRIDAY!

Opptil 65% rabatt →

Kategorier

KJØPSVILKÅR

1. Om Kjøpsvilkårene

1.1 Disse kjøpsvilkårene gjelder alle kjøp som du gjør fra Chilli.no. Du godtar kjøpsvilkårene i forbindelse med at du gjennomfører et kjøp hos oss.

1.2 Avtalen inngås med
Home Furnishing Nordic AB, Chilli
Org.nr: 556780-9685
Adresse: Box 605, 251 06 Helsingborg.

1.3 Om du vil komme i kontakt med oss kan du kontakte vår Kundeservice.

 

2. Bestillinger

For å gjennomføre et kjøp trenger du ha rett til å inngå avtaler etter gjeldende lov. Chilli inngår kun avtaler med kunder som er over 18 år (myndig) eller mindreårige med tillatelse og godkjennelse fra en foresatt.

 

3. Bekreftelse av bestilling

Når du har fullført kjøpet ditt på Chilli får du en automatisk ordrebekreftelse via e-post som bekrefter kjøpet ditt, og at det er inngått en avtale. Vi anbefaler at du sparer ordrebekreftelsen, for å gjøre det lettere med en eventuell kommunikasjon med oss.

 

4. Priser og informasjon

4.1 De prisene som gjelder for kjøpet ditt oppgis i forbindelse med din bestilling. Alle priser inkluderer gjeldende moms. Priser inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktavgifter, som er oppført separat.

4.2 Dersom prisen på et produkt eller informasjonen om et produkt oppført på Chilli.no eller i butikk er feil og du innså eller burde ha innsett dette ved bestillingstidspunktet, vil ikke prisen eller opplysningene gjelde for kjøpet. I slike tilfeller vil vi kontakte deg så snart som mulig etter at vi har oppdaget feilen.

4.3 Hos Chilli tilstreber vi alltid å presentere produktets egenskaper og utseende så realistisk som mulig. Alle bilder på Chilli.no som viser utseendet til et produkt kan ikke garanteres å gjenspeile produktets eksakte utseende, for eksempel fordi skjermen kan påvirke fargegjengivelsen. Våre produkter som er eller inneholder deler av naturmaterialer kan også ha naturlige variasjoner og produktets utseende kan også variere mellom ulike produksjonsanledninger.

 

5. Betaling

5.1 Sammen med vår betalingstjenesteleverandør, Svea Bank AB (publ.), tilbyr vi ulike betalingsalternativer og du kan velge hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte. De mulige betalingsalternativene som du kan velge mellom vises alltid på Chilli.no og i forbindelse med din bestilling. Avhengig av hvilket alternativ du velger, kan det påløpe ekstra kostnader. Du finner fullstendig informasjon om alle betalingsalternativer og eventuelle tilleggskostnader nedenfor. Eventuelle kostnader for betalingsmåten din vises også alltid før du legger inn bestillingen.

5.2 I forbindelse med å foreta et kjøp hos oss vil du inngå en egen betalingsavtale med vår betalingstjenesteleverandør. For avtale om betaling gjelder disse vilkårene.

Kortbetaling

5.3 Chilli tilbyr sikker kortbetaling med VISA og Mastercard i samarbeid med Svea Bank AB. Svea Bank AB er sertifisert i henhold til PCI DSS-standarden (Payment Card Industry Data Security Standard). Det betyr at de oppfyller de strenge sikkerhetskravene for korthåndtering som stilles av de internasjonale merkene Visa, Mastercard m.m. Chilli aksepterer alle kort tilknyttet VISA og Mastercard i hele Norden. Kortkjøpet skjer direkte hos Svea Bank AB og all informasjon er kryptert i henhold til gjeldende standarder og forskrifter. Ingen kortinformasjon håndteres eller lagres hos Chilli. Pengene blir trukket direkte fra kontoen din samtidig som du godkjenner transaksjonen.

Faktura

5.4 Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Bank AB. For å betale med faktura må du oppgi personnummer eller organisasjonsnummer, og det vil bli foretatt en kredittsjekk i den forbindelse. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Alle fakturaer overføres til Svea Bank AB, og betaling skal kun skje til Svea Bank AB. Ved faktura, tilkommer et gebyr på 29 kr. Fakturaens betalingsbetingelser er 14 dager. Ved forsinket betaling kan det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Dersom betaling ikke skjer, kan fakturaen overføres til inkasso.

Delbetaling

5.5 Gjennom vårt samarbeid med Svea Bank AB kan du signere en kontokredittavtale og dermed betale på avdrag for kjøpet ditt. Du velger kredittperiode ved å krysse av for kampanjealternativet som passer deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet, når som helst, før forfallsdato. For å betale på avdrag må du oppgi personnummeret ditt, og det vil bli foretatt en kredittsjekk. Forutsetningen for å kunne velge delbetaling er blant annet at du er registrert som statsborger i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

  • 3 mån: Rente: 0%, Registreringsavgift: 195 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 6 mån: Rente: 0%, Registreringsavgift: 295 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 12 mån: Rente: 0%, Registreringsavgift: 395 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 18 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 395 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 24 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 395 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 36 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 495 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 48 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 495 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 60 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 495 kr, Adviseringsavgift: 45 kr

5.6 Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 395,- termingebyr 45 kr: 19,03%. Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon. Les mer om de generelle vilkår her.

Øvrig informasjon

5.7 For mer informasjon om netthandel vises det til: https://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/netthandel-misfornoyd/

Gavekort

5.8 Gavekortene våre er gyldige i 6 måneder fra utstedelse og kan brukes som betalingsmåte når du handler på Chilli.no. Informasjon om gyldighetsperioden på gavekortet ditt finner du på gavekortet, sammen med gavekortets verdi og kode. Du kan bruke flere gavekort på samme kjøp og bruke gavekort som delbetaling for et kjøp. Dersom verdien på gavekortet overstiger gjeldende kjøpsbeløp, vil det overskytende beløpet lagres på gavekortet og kan brukes på et senere kjøp, frem til slutten av gavekortets gyldighetsperiode. Vær oppmerksom på at gavekortene ikke gjelder tilleggstjenester for frakt og ekspedisjonsgebyr.

 

6. Frakt og levering

Leveringsmuligheter

6.1 Vi tilbyr levering hjem, med unntak av mindre pakker som kan hentes på ditt nærmeste Servicepunkt og du får beskjed når leveringen kan hentes. Fullstendig informasjon om våre leveranser finner du på her.

6.2 I noen tilfeller kan frakt og valgfrie tjenester tilbys etter at du har fullført kjøpet. Dersom slike valgfrie tjenester er tilgjengelige, vil disse bli presentert for deg på takkesiden etter at kjøpet er gjennomført og du velger selv om du vil gjøre en egen avtale om slike tilleggstjenester. Hvis ingen valgfrie tjenester vises, kan vi dessverre ikke tilby disse for ditt postnummer og utvalgte produkter.

6.3 Dersom din bestilling inneholder flere produkter, hvorav noen ikke er på lager hos oss eller har lengre leveringstid, kan vi sende produktene til deg i flere leveranser uten ekstra kostnad. For å lette leveransen for deg som kunde og for å minimere miljøbelastningen, prøver vi alltid å levere produktene dine samlet i én leveranse. Dette kan bety at leveringstiden på bestillingen tilsvarer det produktet som har lengst leveringstid.

Fraktkostnad

6.4 Når du handler hos oss tilkommer en fraktavgift som utgangspunkt, med mindre annet er oppgitt på Chilli.no. Fraktkostnader for levering til det valgte postområdet vises i kassen før du bekrefter din bestilling. Fraktgebyret dekker hele bestillingen, uavhengig av om produktene leveres til ulike tidspunkt. Du finner fullstendig informasjon om våre fraktkostnader her.

Leveringstid

6.5 Forventet leveringstid er angitt på produktsiden og i ordrebekreftelsen og kan variere avhengig av hvilket leveringsalternativ du velger. Estimert leveringstid oppgitt på Chilli.no er foreløpig og regnes fra det tidspunktet du gjennomførte bestillingen. Vi tar alltid sikte på å levere din bestilling innen det estimerte antall virkedager spesifisert på Chilli.no og i din ordrebekreftelse. Skulle leveringstiden for din bestilling endres, vil vi informere deg så snart som mulig på ordrestatussiden eller via e-post eller telefon.

Uavhentede pakker

6.6 Du er selv ansvarlig for å motta eller hente din leveranse i henhold til det som fremgår av instruksjonene du mottar i forbindelse med bestilling. Pakker på postkontor som ikke hentes innen tiden som er oppgitt på hentemeldingenvil bli sendt tilbake til vårt lager. I disse tilfellene har vi rett til å belaste en administrativ kostnad som tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt i tilfeller hvor du ikke henter pakken din på postkontoret.

6.7 Dersom du ikke følger instruksjonene for å motta hjemlevering, for eksempel hvis du ikke er hjemme og mottar leveringen til avtalt tid, har vi rett til å kreve et returgebyr tilsvarende den ekstra fraktkostnaden. Informasjon om våre returkostnader finner du under Returkostnader.

 

7. Tilbud, rabattkoder og gaver

7.1 Vi kan fra tid til annen tilby kampanjer, rabattkoder, gaver og andre tilbud ("Tilbud"). Slike tilbud er kun gyldige i den tiden som er spesifisert i forbindelse med et slikt tilbud og med betingelsene spesifisert i forbindelse med tilbudet. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter med mindre det er uttrykkelig angitt.

7.2 Du må angi en hvilken som helst kode eller på annen måte aktivere det gjeldende tilbudet før du fullfører kjøpet for å ta del i tilbudet. Dersom du returnerer bestilte produkter kan det bety at du ikke lenger oppfyller vilkårene som gjelder for Tilbudet, noe som kan bety at du må returnere en hvilken som helst gave eller at du må betale for verdien av gaven. I slike tilfeller vil vi kontakte deg.

 

8. Spesielt for varer med digitale deler

8.1 Noen av produktene som selges på Chilli kan være integrert eller koblet til et digitalt innhold eller en digital tjeneste, for eksempel en app eller programvare.

8.2 I noen tilfeller gjelder spesielle regler for denne typen produkter – dersom mangelen på det digitale innholdet eller den digitale tjenesten gjør at produktet ikke kan brukes på den måten det var tenkt. Dette kan for eksempel være tilfelle hvis produktet er ment å brukes sammen med en applikasjon eller en spesifikk programvare. I så fall gjelder det som er sagt i denne paragraf.

8.3 Dersom produktet inneholder digitale deler eller digitale tjenester, vil du motta informasjon om dette i produktbeskrivelsen. Du får tilgang eller tilgang til det digitale innholdet eller den digitale tjenesten senest i forbindelse med levering av det fysiske produktet til deg, med mindre annet er uttrykkelig angitt.

8.4 Vi vil informere deg om og gi deg sikkerhetsoppdateringer og andre nødvendige oppdateringer som kreves av gjeldende lov. Dersom du har kjøpt et produkt som har digitalt innhold eller en digital tjeneste som engangssalg, gjelder vår plikt til å gi oppdateringer for den tiden du som forbruker med rimelighet kan forvente oppdateringer.

8.5 Hvis du har kjøpt et produkt som har digitalt innhold eller en digital tjeneste som en løpende tjeneste (for eksempel abonnement eller hvor tjenesten er evigvarende) gjelder vår forpliktelse i tre år etter at produktet med digitale deler ble overlevert eller den lengre perioden som avtalen løper.

8.6 Hvis du har installert oppdateringene som er levert, men det fortsatt oppstår en feil på produktet som følge av manglende oppdateringer, er vi ansvarlige for feilen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom du har unnlatt å installere de oppgitte oppdateringene og du har blitt informert om at oppdateringene er tilgjengelige og konsekvensene av manglende installasjon og manglende installasjon avhenger ikke av instruksjonene for installasjonen.

 

9. Angrerett

9.1 Via loven har du rett til å heve kjøpet ditt innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar produktet du har kjøpt på Chilli.

9.2 Avbestilling av ordre som ikke allerede er behandlet er kostnadsfritt. Dersom bestillingen er behandlet har Chilli dessverre ikke mulighet til å kansellere leveransen, hvorpå det tilkommer en returkostnad.

Unntak for enkelte produkter

9.3 Enkelte produkter er unntatt fra angreretten. Dette gjelder:

  • produkter som er produsert i henhold til dine instruksjoner eller som på annen måte har fått et tydelig personlig preg
  • produkter som med brutt forsegling av helsemessige eller hygienemessige årsaker ikke enkelt kan returneres og forseglingen er brutt av deg som kunde, som håndklær og dyner
  • produkter som raskt kan bli dårlig eller bli for gamle, for eksempel blomster og planter.

Avskrivning av brukte produkter

9.4 Ved bruk av din lovfestede angrerett har du rett til å åpne emballasjen og undersøke produktet i den grad det er nødvendig for å vurdere dets art, egenskaper og funksjon.

9.5 Du har rett til å angre kjøpet for full refusjon i disse tilfellene hvis du gir oss beskjed innen 14 dager fra dagen du mottok produktet. Dersom du håndterer produktet i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå dets art, egenskaper og funksjon, har vi rett til å foreta verdifradrag. Et slikt fradrag gjøres ved å sammenligne verdien av produktet ved retur sammenlignet med den opprinnelige verdien ved kjøp. For å få full refusjon ved angrerett anbefaler vi derfor at du returnerer produktet i original stand.

Hvordan du angrer kjøpet ditt

9.6 Hvis du ønsker å returnere kjøpet ditt, må du gi oss beskjed innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar eller henter bestillingen din. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må dette meddeles Chilli før angrefristen er utløpt via e-post eller vårt angreskjema.

9.7 Etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å returnere kjøpet, må du returnere produktet innen 14 dager. Vi anbefaler at du returnerer produktet i samme emballasje som du mottok det i, da du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returen som skyldes din uaktsomhet, for eksempel ved mangelfull innpakning av produktet.

Returfrakt

9.8 Du betaler selv for returfrakten når du returnerer kjøpet, se returkostnader nedenfor. Du kan også få informasjon om gjeldende kostnad når du kontakter vår kundeservice. Kostnaden for returfrakt vil bli trukket fra refusjonen.

Returkostnader

  • Postpakke: 195 NOK
  • Oslo, sone 2-3 (postnr. 0001-7999): 995 NOK
  • Sone 4 (postnr. 8000+ ): 3995 NOK

Tilbakebetaling

9.9 Når du har returnert kjøpet ditt, vil vi, gjennom vår betalingstjenesteleverandør, foreta refusjonen din 14 dager fra den dagen vi mottok returen. Vi vil imidlertid ikke foreta refusjonen før vi har mottatt produktet tilbake eller før du har vist at du har sendt det til oss.

9.10 Vår tilbakebetaling inkluderer eventuelle fraktkostnader du har betalt i forbindelse med kjøpet. Det gjelder imidlertid kun kostnaden for standard frakt. Ekstra fraktkostnader som følge av at du velger et dyrere fraktalternativ refunderes ikke. Vær oppmerksom på at eventuelle fraktgebyrer og ekstra valgfrie tjenester kun refunderes dersom angreretten benyttes og ikke ved direkte kjøp.

9.11 Tilbakebetalingen vil bli gjort til deg ved å bruke samme betalingsmetode som du valgte på kjøpstidspunktet, med mindre vi avtaler noe annet. Ved kjøp med faktura betales fakturagebyret først tilbake når hele bestillingen er returnert.

 

10. Reklamasjon

10.1 Hvis det er feil på produktet ditt, har du rett til å klage på feil som oppstår innen 2–5 år fra levering av produktet (ansvarsperiode). Du må alltid klage innen rimelig tid fra du burde ha oppdaget feilen. Din rett til å klage bortfaller senest to måneder etter at 2-5 års ansvarsperiode er utløpt.

10.2 Dersom produktet ditt inneholder digitalt innhold eller en digital tjeneste, gjelder følgende: Dersom det er feil i det digitale innholdet eller den digitale tjenesten i et produkt med digitale deler hvor kontrakten løper over en lengre periode enn 2-5 år, har du rett til å reklamere under denne perioden.

10.3 Hvis du ønsker å klage på et produkt, rapporterer du dette til vår kundeservice gjennom vårt reklamasjonsskjema.

10.4 Når reklamasjonen på produktet er mottatt og vi har fastslått at reklamasjonen er gyldig, vil vi kompensere deg i henhold til gjeldende lov.

 

11. Garanti

Vi har utvidet forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett med utvidede garantier på våre sofaer og senger. Informasjon om hvilke produkter som dekkes av garantien og hva garantien dekker kan leses her for sofaer og her for senger og på respektive produktsider hos Chilli.no.

 

12. Våre forpliktelser

12.1 Hvis det er en feil med produktet ditt eller hvis leveringen er forsinket, er vi ansvarlige for skader du lider som følge av feilen eller forsinkelsen, i henhold til obligatorisk forbrukerbeskyttelseslovgivning. Du må imidlertid tenke på å gjøre det du kan for å begrense konsekvensene av en feil eller forsinkelse. Vi er kun ansvarlige for skader i den grad du har tatt rimelige skritt for å begrense skadene dine. Vi er derfor ikke ansvarlige for skader som du kunne ha unngått ved å iverksette rimelige tiltak.

12.2 Vi er ikke ansvarlige for skader som oppstår på grunn av forsinkelser eller produktfeil forårsaket av hindringer utenfor vår kontroll, og som vi ikke med rimelighet kunne ha forutsett eller konsekvensene av som vi ikke kunne ha unngått eller overvunnet.

 

13. Om disse Kjøpsvilkår

13.1 Vi har rett til å endre disse kjøpsvilkårene, men kjøpsvilkårene som du godtok ved kjøpet gjelder alltid for det kjøpet. Alle endringer vil gjenspeiles i siste publiserte versjon av vilkårene og betingelsene på Chilli.no. Endringer trer i kraft fra det øyeblikket du har akseptert kjøpsvilkårene, det vil si i forbindelse med et nytt kjøp på Chilli.no.

13.2 Disse Kjøpsvilkårene skal tolkes og anvendes i samsvar med norsk lov. Hvis noen bestemmelse i disse kjøpsvilkårene skulle bli holdt ugyldige eller uhåndhevbare av en kompetent domstol, myndighet eller alternativt tvisteløsningsorgan, vil de resterende delene av denne bestemmelsen og alle andre bestemmelser i disse kjøpsvilkårene forbli gyldige og håndhevbare i sin helhet, i samsvar med gjeldende lov.

 

14. Spesielle vilkår for bedrifter

14.1 Hvis du likevel foretar et kjøp på Chilli som representant for et selskap, godtar du kjøpsvilkårene på vegne av selskapet og garanterer at du har fullmakt til å godkjenne disse kjøpsvilkårene og foreta kjøp på vegne av selskapet.

14.2 For kunder som handler hos Chilli som selskap, tilbyr vi ikke angrerett eller 2-5 års klagerett. Vi er heller ikke ansvarlige for indirekte tap eller tapt fortjeneste. I tillegg er vårt ansvar i henhold til disse kjøpsvilkårene, for ethvert tap eller skade, begrenset til et beløp som tilsvarer det totale beløpet kunden har betalt som en virksomhet til oss for produktet som tapet eller skaden er knyttet til eller oppstår.

 

15. Spørsmål, klagemål eller tvist

15.1 Du er velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål eller meninger angående bestillingen din. Du kan enkelt nå oss via kontaktinformasjonen som vises i begynnelsen av disse kjøpsvilkårene.

15.2 Chilli går under forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og gjeldende EES-lovgivning om forbrukerkjøp. Les mer om lover og rettigheter på Forbrukerradets hjemmeside. I forbindelse med en tvist forplikter Chilli seg frivillig å følge alle anbefalinger fra Forbrukerutvalget som du som kunde kan henvende deg til for å få hjelp til tvisteløsning. Under gjeldende EU/EES-regler kan du også velge alternativet for å søke tvisteløsning gjennom EU-kommisjonens ODR-plattform.

 

_______________________

Sist oppdatert 27. mars 2024.
Kjøpsvilkårene ble bestemt av Home Furnishing Nordic AB den 15. desember 2022.